The Scribbling Of MarkLee

 

 

 

 

f:id:tonight-is:20221213150005j:image

🧠🪐🩸@onyourm__ark

 

_____________________

 

 

a puddle of thoughts for me to dive in. a rainy nights for me to walk in. a picture for me to be captured in. a caption to mention your mind that i'm in.
僕が潜るための考えの水たまり。僕が歩くための雨の夜。僕を惹き付けるための写真。これは君の中にいる僕が君の心を言葉にした説明文だよ。

2022/11/29

 

photos can never tell you the full story but they do hold a fixed angle for you to fucus on. I tend to sometimes not care to complete either tasks, which for instance, give us the outcomes of 

写真は決して全貌を見せることはできないがあなたたちの注目を集めるため決まった視点を持っている。僕は時々どちらの義務をも完遂したくないという思考に偏向したりする、それは例えば僕たちに◼️◼️◼️◼️の結果が与えられた時のような

2022/7/8

 

breathe breeze      
風を吸う

2022/5/6

 

 

 

 

I know dreams aren't close to reality
But I interchange them sometimes because I got low expectations
Lanient with the double‐sides, it's just a shame I haven't showed you my other side
A coin is tossed the outcome is what I see before the landing
I get what I want, even if may not be at the most urgent moment 
I should know my lane isn't the slower one 
Keep your thoughts to yourself, and I'll keep mine in a song
Or a poem
These words can't compare to yours, that's why we don't talk much

夢は現実に近づかないことは知っている
それでも期待が薄かったばかりに僕は幾度か夢を取り換えるのだ
二面性を持つ寛大さ、これは僕が君に僕の一面を見せなかったというただの恥だ
賽は投げられた  結果は着陸前の景色だ
僕は僕のしたいことをする、それがたとえ一番に求められるものではないとしても
この道は遠回りではないと僕は知るべきだ
君の考えは君自身が持っていて、僕は僕の考えを歌にするよ
あるいは 詩に
この言葉は君の言葉と比べるものではないから、それが僕たちに対話が少ない理由だね

2022/3/19  ❔

depth put in by diistance, but still you're my only focus

深さは距離によってできあがるけれど、それでもなお君は僕のただ一つの関心ごとなんだ

2022/2/7

 

breath in the cold
冷気の中の呼吸

2022/1/16

is it ever really too late or is there still always time to try🌘
本当に遅すぎたのか   それともまだ試す時間は残っているのか

2021/12/14

my armspan is actually longer than my height. maybe i should spread my wings more hbu?🦋‪
本当言うと僕の腕の長さは背の高さよりも大きいんだ。もしかして僕はもっと翼を広げるべきなのかな 君はどう思う?

2021/12/7

winter puts us in our fur jackets. maybe it wants is to just put a blanket over us
冬は僕たちにファージャケットを着させる。もしかしたらただ僕たちに毛布をかけたいなのかもね

2021/11/12

Your absense is more than just the feeling of vacancy 
I know you mean more to me than what the world may think
Truly speaking
i only see the world through you
I lack the sense of direction
Without you, I'd be helpless like a lost heart with no match
I need you to clear up my vision and hopefully my mind too
Matter of fact, just stay on my face so that we won't fall apart
They say you're no good for me, but I think otherwise
Ignore them in the way you naturally are 
because you look good in noir
君の不在はただの心の空白ではない
もう僕は世界が思っているよりずっと君が必要になっている
本当のこと言うとさ
僕はただ君を通して世界を見ているんだ
行く先を見失って
君なしじゃどこにも居場所がない迷子の心みたいに無力になってしまう
君に僕の視野と願わくば精神も清めてもらわなきゃ
実をいうとね、そばにいてほしいだけなんだ 僕たちが離れることがないように 

あの人たちは君が僕にとっていいものじゃないって言うけどさ、どっちかっていうと僕は
君は暗闇で輝くのだから そのままであいつらを無視してよ

2021/9/30  optical🧠

white brinks are observant and secretive. they don't talk much, but that doesn't mean you should ignore them🗣🔇
白いレンガは注意深く秘密主義者だ。彼らは無口だが、それは彼らを無視する理由にはならない

2021/8/14

it's your world and i'm just in it
これは君の世界であり 僕はここにいるに過ぎない

2021/7/25

 

a leap of faith can be counted as the longest jump  we're all breaking records each day like the break of down
信仰の飛躍は最も長い跳躍としてみなされ得る 僕たちはみな毎日夜明けのように記録を破っているのだ

2021/6/12

flipped the world just to see myself still smiling 
自分がまだ笑っているのか確かめるためだけに世界をひっくり返してやった

2021/5/28

 

Black socks are underrated 
The way they connected the bottom sleeves of my black sweatpants to my black sneakers is just perfect, 
Pleasure from perfect alignment
That also goes for the ability to be parallel with my thought and actions
I try to live out what's in my mind, and keep it consistent even what forgotten like a working habit
A moment to think twice about what seemed unimportant 
Black socks have been making my day
these days and I knew I had to return the favor by acknowledging them
I throw you in the bin only so that you can be renewed again
ブラックソックスは過小評価されている
僕の黒いスウェットパンツと黒のスニーカーを結び付けるそいつはただ最高なのに、
完璧な一直線でできあがる幸福
それはまた僕の考えや行動に匹敵する才能を求めている

僕は僕の考えを全うし、忘れられたことでさえ働く習慣のように貫きとおす
何が大切でないか 二度考える一瞬
ブラックソックスは僕の日々を作り続けている
作り上げられた日々と僕は この日々を肯定することで恩返しをしなければならないことを分かっている
僕は生まれ変わることを願って君をゴミ箱に捨てた

 2021/2/16

 

looking at you looking at me
僕を見ている君を見ている

2021/2/10

 

Good night 
To me, these two words feel like the vast sky 
Darkness, but not hollow
Black but not bitter
Far but close enough to wonder
Is it reachable?
Can feelings get so real, that they become tangible?
A spacious bed for me and my thoughts to sleep in
Hedd above my pillow and a question above my head
Insomnia feel like drought because all I do is look up, thinking
Will it ever, ever come?
The nights know me well
I was a frequent by-passer but now I am no stranger
A boy who grew up living with sharks does not  need to be taught how to swim
It is more likely for swimming to him naturally
I wasn't told to write, but these nights made it come to me naturally
Bare with me
Just same late-night scribbling haha
いい夜を
僕に向けられた、どこまでも広がる空のようなふたつの言葉
暗闇、であるが空洞ではない
黒であるが苦くはない
遠いけれど不思議なくらい近い
届くことはあるのだろうか?
現実に近づきすぎた思いは具現化可能だろうか?
どこまでも広がるベッド 僕の考えは眠るためのもの
枕の上のあたまとその上にのっかる疑問
ひび割れて乾くような睡眠疾患 それは僕が空を見上げて考えているから
いつか、いつか来るのかな
夜は僕のことをよくわかっている
かつて通りすがりだった僕は今では他人ではなくなっているんだ
鮫と共に育った少年は教えられずとも泳ぎ方を知っている
きっと泳ぎのほうから自然と彼に近づいたのだ
教えられずとも夜は自然と僕に書き方を身につけさせてくれた
すこしだけまっていて
これはただの真夜中の落書きだよ 

2021/2/2  Late nightーScribbling

 

※意訳誤訳あるかと思いますがご容赦ください…